Hoe maak ik een email filter voor een gebruiker

Je inkomende email gaat door filters account en gebruiker level, om ervoor te zorgen dat je meer mail en minder spam ontvangt. cPanel zorgt dat je filters kunt beheren voor elke emailaccount op je domein. Dit is nuttig bij het verwijderen van spam, doorsturen van mail of doorsturen van berichten naar een programma.

Het wordt sterk aanbevolen om meerdere, eenvoudige filters te gebruiken in plaats van een lang/complex filter.

  1. Log in op cPanel.
  2. Navigeer naar de Home > Email> E-mailfilters.

De E-mail Filters pagina wordt weergegeven. 

Klik op de Beheer filters link in de rij van het emailaccount waarvan je de filters wil beheren.

Het geselecteerde emailaccount wordt weergegeven in edit mode. 

Klik, om nieuwe email filters toe te voegen, op Maak een Nieuw Filter aan.

Het Nieuw Filter Aanmaken voor de geselecteerde account pagina wordt weergegeven. 

  1. Filter Regels en Criteria

    OptieBeschrijving
    VanHet emailadres van de afzender van het bericht.
    OnderwerpDe onderwerpregel van het bericht.
    AanHet adres waarnaar de afzender het bericht stuurt.
    Reply AdresHet adres waarop de afzender een reactie ontvangt.
    BodyDe inhoud van het bericht.
    Elke HeaderElk gedeelte van de header van het bericht.
    Elke ontvangerElke ontvanger van het bericht.
    Is niet eerder bezorgdHet systeem onderzoekt alleen berichten die in de rij voor bezorging blijven.
    is een FoutmeldingHet systeem onderzoekt alleen foutmeldingen verzonder door een automatische melding.
    Lijst IDDe mailing lists van het account.
    Spam StatusOf Apache SpamAssassin het bericht heeft gemarkeerd als spam. De Spam Status regel begint met Ja of Nee.
    Spam BarDe inhoud van de Spam Bar header die Apache SpamAssassin heeft gegenereerd voor dit bericht. Hoe meer plus (+)tekens Apache SpamAssassin toekent aan een bericht, hoe waarschijnlijker het is dat het systeem het bericht markeert als spam.
    Spam ScoreHet totale aantal plus tekens(+) in de Spam Bar waarde, weergegeven in een rond getal.
  2. Selecteer  Spam Bar uit het eerste menu in de Regels sectie.
  3. Selecteer  Bevat uit het tweede menu in de Regels sectie.
  4. Operators

    OptieBeschrijving
    is gelijk aanExacte matches voor een gedefinieerde string.
    matcht regexMatcht de gebruikelijke uitdrukking
    bevatIs een string die jij definieert.
    Bevat nietBevat niet de gedefinieerde string.
    begint metBegint met de gedefinieerde string.
    eindigt metEindigt met de gedefinieerde string.
    begint nietBegint niet met de gedefinieerde string.
    eindigt niet metEindigt niet met de gedefinieerde string.
    komt niet overeenKomt niet exact overeen met de gedefinieerde string.
  5. Voer de spam score in in het volgende tekstveld. Voeg de gewenste spam score toe met het plus (+) teken.

 

 

Spam Score

OptionBeschrijving
is boven (#s alleen)Is hoger dan het aantal dat jij aangeeft.
is niet hoger dan (#s alleen)Is gelijk aan of minder dan het aantal dat jij aangeeft.
is minder dan (#s alleen)Is minder dan het aantal dat jij aangeeft.
is niet minder dan (#s alleen)Is hoger dan of gelijk aan het aantal dat jij aangeeft.
  1. Selecteer het type actie uit de Acties drop down lijst. De beschikbare opties zijn Verwijder Bericht, Redirect naar Email, Fout met Bericht, Stop Verwerken Regels, Bezorg naar Map en Pipe naar een Programma.

    Acties

    ActieBeschrijving
    Verwijder BerichtHet inkomend bericht wordt verwijderd zonder foutmelding.
    Redirect naar emailHet bericht wordt doorgestuurd naar een ander emailadres dat jij aangeeft.
    Fout met berichtHet bericht is verwijderd en een foutmelding wordt automatisch verzonden.
    Stop Verwerking RegelsAlle filter regels worden overgeslagen.
    Bezorg naar mapHet bericht is bezorgd in een specifieke map.
    Pipe naar een programmaHet inkomend bericht is verzonden naar een gespecificeerd programma.
  2. Voer de naam van de map in waarnaar je je spam email wil verzenden.
  3. Klik op  Aanmaken om het spam filter aan te maken, op te slaan en te activeren.
  4. Als het filter is aangemaakt informeert het berichtenvenster je dat er een nieuw filter is aangemaakt.
  5. Navigeer nogmaals naar de Bewerk Filters sectie, het nieuwe filter staat in de lijst met filters.  Vanuit hier kan een filter bewerkt of verwijderd worden.
    1. Om te zien of het filter goed werkt kun je het testen. In de Filter Test sectie, bewerk je het Naar: en Van: emails of het onderwerp van de email (afhankelijk van hoe je het filter hebt ingesteld) om het filter te testen.
    2. Klik op Test Filter.
    3. Het test filter draait en de 

 Filter Trace Resultaten

     pagina wordt weergegeven. 

 

Je kunt nu zien waar het bericht naartoe gaat. 

Trustpilot